Suka blog saya?Terima kasih :)

Wednesday, January 18, 2012

Design dual wallpaper desktop

Assalamualaikum :)

Hey, adakah anda mempunyai persamaan denganku menggunakan dua monitor? Kalau ya, tahniah! Kita
sama ;) Adakah anda bosan kedua-dua desktop anda mempunyai gambar yang sama? Meh aku tolong tukar sebelah lain sebelah lain mengikut citarasa dan kemahuan anda! Suka tak? Suka tak? Sila suka! :)

Bahan utama
1.Satu gambar berformat .jpg yang telah di crop mengikut ukuran tetap 2560 X 1024.

2.Satu opening web photo editing, aku sarankan  http://www.picnik.com/ ia mudah dan pantas!

3.Satu software photo editing yang telah di RUN, yang mudah itu PhotoScape! (ni untuk add photo kat wallpaper sebab kat picnik tak boleh)

Cara Masakan, bahaha~!
-Design lah wallpaper buatan anda menggunakan bahan-bahan utama di atas mengikut kemahuan anda dan save hasilnya! :)

-Set photo as desktop background.

-Right clik di desktop dan open display properties, pilih position ke TILE! Ok siap! Senangkan? :)

* jangan di close software photo editing bagi mengubah ukuran kedudukan gambar yang sesuai dengan monitor anda.
Okbaibai! :)

Ni desktop aku, bahaha walaupun lebeh ke kanak kanakkan tapi aku suka! ;p

0 nota dari kaki komen:

Post a Comment

Copyright® Segala Yang Tertulis Di Sini Hak Milik Melaely