Suka blog saya?Terima kasih :)

Wednesday, December 14, 2011

Pasuku..

Assalamualaikum :)

Wahai seketul tanah liat, kan ku jadikan kau sebagai pasu tercantik dan kan ku hiasi kau dengan coretan warna dan corak-corak yang indah supaya kau terlihat cantik dan bermutu.. Ku ukir bentukmu, ku jadikan mengikut bentuk yang indah.. Setelah selesaiku melaksanakan separuh tugasku, ku letak kan kau di tempat yang tinggi agar tiada yang berani menyentuh, ku bersihkan habuk yang melekat di pasuku.. Tapi pabila kau telah dipesonakan dari mata lelaki, jangan kau hanyut, dan aku takut aku tak berdaya mencegah, jangan kau lemah dan jangan kau leka dengan keindahan bunga yang di hiasi di atas tubuhmu. Seandainya kau tidak dapat menampung bebanan bungamu maka terlerai lah kau dengan satu bunyian PPPCCHHAAAAARRRRRRR! kau hanya terlihat seperti sampah dan aku hanya mampu menangisinya..

Tuhan, peliharakanlah tanah liat ku andai aku di anugerahkan tanah liat :'(

2 comments:

Copyright® Segala Yang Tertulis Di Sini Hak Milik Melaely